Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Agencja interaktywna kraków jest pewnym szczególnym rodzajem agencji reklamowej, która specjalizuje się w planowaniu i wprowadzaniu „w życie” strategii budowania wizerunku firmy w sieci (strategia ta wykonywana jest w oparciu o założenia zdefiniowane przez klienta). Głównym celem działalności agencji marketingowych jest uzyskanie jak najlepszej widoczności firmy w sieci.
W jaki sposób agencja interaktywna osiąga ten cel? Bardzo ważnym elementem takiej strategii jest publikowanie dobrej jakości treści, która trafia do określonych odbiorców poprzez różne kanały komunikacyjne (takie, jak na przykład media społecznościowe). Dobrze opracowane, profesjonalne treści zwiększą wiarygodność firmy w oczach klientów.
A więc jakie usługi może świadczyć agencja interaktywna? Pierwszym aspektem jej działalności jest projektowanie stron internetowych. Dobrze zaprojektowana, funkcjonalna, estetyczna witryna internetowa jest bardzo ważnym czynnikiem funkcjonowania firmy. Badania pokazują, że strona powinna wczytywać się szybko – jeśli wczytanie strony zajmuje dużo czasu, wtedy bardzo prawdopodobną reakcją użytkownika jest opuszczenie strony (i zapamiętanie tego zdarzenia jako negatywnego kontaktu z daną firmą). Tak więc firmowe strony muszą być nie tylko ładne, opływające w cieszące oko animacje i dobrej jakości grafiki – muszą być również zoptymalizowane tak, aby potencjalny klient nie musiał czekać na załadowanie wszystkich treści. Dobra agencja interaktywna powinna także zadbać o dostępność strony przedsiębiorstwa (tak, aby ze strony mogły jak najwygodniej skorzystać np. osoby niepełnosprawne) oraz o jej responsywność (dostosowanie się strony do urządzeń mobilnych). Współcześnie ciężko sobie wyobrazić przedsiębiorstwo osiągające sukces w branży bez strony internetowej, która pomaga klientom uzyskać informacje dotyczące produktów lub danych kontaktowych firmy. Witryny przedsiębiorstw nierzadko przestają pełnić jedynie rolę informacyjną – wiele firm decyduje się na uruchomienie własnego sklepu internetowego (jest to kolejna domena, w której może działać agencja interaktywna).
Agencje mogą również zapewniać firmom hosting, tj. miejsce na serwerze, w którym będzie działać firmowa strona. Wiele przedsiębiorstw może wykorzystywać zasoby chmurowe również w celu przechowywania danych dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Niezwykle ważnym elementem funkcjonowania firmy jest jej widoczność w Internecie – przedsiębiorstwa rywalizują ze sobą o to, żeby ich strony znalazły się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zadbanie o jak najwyższą pozycję danej witryny internetowej również jest elementem, którym może zająć się agencja interaktywna. SEO – czyli optymalizacja pod wyszukiwarki – nie jest jednak procesem wykonywanym jednorazowo. Algorytmy pozycjonujące wyszukiwarek podlegają nieustannym zmianom – zmieniają się kryteria ustalania kolejności stron w wynikach wyszukiwania – tak więc specjaliści SEO muszą wciąż czuwać nad pozycją danej strony.
Innym aspektem funkcjonowania agencji interaktywnej jest prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych. Do popularnych działań w tym zakresie należą m.in. prowadzenie kont firmowych w serwisach takich, jak: Facebook, Twitter, Instagram. Dobrej jakości, regularnie publikowane treści świadczą o profesjonalizmie firmy i jej rozwoju. Media społecznościowe mogą w przypadku przedsiębiorstw pełnić nie tylko rolę informacyjną, ale także kontaktową. Kontakt z klientem np. poprzez aplikację Messenger może okazać się sprawniejszą metodą od wiadomości e-mail.
Ostatnim opisanym w niniejszym artykule elementem działalności interaktywnej jest e-marketing (czyli: marketing internetowy). E-marketing jest rodzajem marketingu, w którym jako medium używany jest Internet oraz strony WWW. Może się on przejawiać na przykład w reklamach graficznych (banerach) umieszczanych na stronach internetowych – projektowaniem tego rodzaju grafik może zająć się agencja interaktywna. Reklama taka powinna przyciągać uwagę klienta, tak aby chciał on sprawdzić, co kryje się za informacją przekazaną w banerze. W tym celu w agencjach zatrudniani są graficy.
Innym elementem marketingu internetowego jest e-mail marketing, polegający na masowym rozsyłaniu wiadomości e-mail do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani usługami bądź też produktami oferowanymi przez daną firmę.
Coraz częściej wykorzystywaną metodą marketingu internetowego jest także video marketing. Dynamiczny, ciekawy, niezbyt długi materiał wideo może okazać się bardziej skuteczny od innych działań marketingowych – w końcu ruch jest bardzo ważnym elementem przyciągania uwagi potencjalnego klienta. Ten rodzaj marketingu może przybierać różne formy: video-blogów, poradników, recenzji produktów, czy też szkoleń online (tzw. webinarów).
Na koniec warto również wspomnieć, że termin „agencja interaktywna” czasem bywa mylony z agencjami public relations. Co prawda, te dwa rodzaje agencji charakteryzują się często zbieżnymi celami, jednak wykorzystywane przez nie narzędzia i metody są zgoła inne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *