Google rządzi. Google opanowało cyberprzestrzeń, stając się „jedyną słuszną” wyszukiwarką. O innych przeciętny internauta prawdopodobnie nawet nie słyszał. Zatem Google niejako kreuje internetowy świat. Zobaczymy w nim to, co pojawi się w wyszukiwarce. Do reszty dostęp jest skomplikowany, czasem wręcz niemożliwy. Ale kolejność wyświetlanych stron wcale nie jest przypadkowa. Wiadomo że potencjalny klient nie będzie tracił czasu na nieskończone przeszukiwanie internetu. Potencjalny klient kliknie w linka dobrze pozycjonowanej strony. A pozycjonowanie firmy w wynikach Google wcale nie jest taką prostą sprawą.
Przeciętnego Kowalskiego wcale nie interesują podstawy SEO, ani zasady rządzące pozycjonowaniem stron w internecie. Zwykły internauta po prostu wpisuje w pole wyszukiwarki frazę i przegląda wyniki. Czy zastanawia się, jak to się dzieje, że dostaje taką a nie inną odpowiedź na swoje pytanie? Czy ma świadomość, że pozycja, na której znalazła się konkretna firma w wynikach wyszukiwania Google, nie jest przypadkowa? Czy przeciętny internauta wie, że pozycjonowanie firmy jest szalenie opłacalne?
Jak powiedziano Google rządzi cyberprzestrzenią. Do stron, które nie znajdą się w wynikach wyszukiwarki na odpowiednio wysokiej pozycji, szukający prawdopodobnie nigdy nie dotrze, bez względu na to, jak bardzo odpowiadają one jego zapytaniu. Zatem strony, który nie będą pozycjonowane, praktycznie nie istnieją w internecie. Warto mieć świadomość tego faktu, prowadząc działalność, która korzysta z dobrodziejstw internetu. Zresztą nawet właściciel serwisu opon, czy restauracji powinien zadbać właściwe pozycjonowanie firmy, aby zdobyć jak najwięcej klientów.
W internecie nie zawsze renoma idzie w parze z solidnością i jakością, ale zawsze zależy od pozycji na liście wyszukiwarki Google. Można otworzyć biznes i natychmiast nastawić się na profesjonalne pozycjonowanie firmy, a w krótkim czasie Google wyświetli naszą stronę na wysokiej pozycji. Ale pozycjonowanie firmy nie jest pozbawione pewnych zasad. Wręcz przeciwnie. Kluczowym wydaje się być dobór słów, na które zlecimy pozycjonowanie firmy. Na przykład zakład wulkanizacyjny dobrze pozycjonować przy użyciu fraz typu „wymiana opon”, „wulkanizacja”. Podobnie, aby pozycjonowanie firmy takiej, jak zakład fryzjerski, przyniosło zamierzany efekt, powinno się wybrać takie słowa kluczowe, jak „fryzury na wesele”, czy „nowoczesne fryzury”. Jeśli przy pierwszym przykładzie będziemy chcieli osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce w odpowiedzi na frazę „wulkanizacja”, a w drugim przypadku na wyrażenie „fryzjer”, całkiem możliwe, że profesjonalne pozycjonowanie firmy zrujnuje nasz budżet. Warto zatem starać się pozycjonować przy użyciu właściwych słów kluczowych, co z drugiej strony wcale nie oznacza, że mają one być niesamowicie wyszukane i oryginalne. Nie. Podczas wyboru słów kluczowych spróbujmy pomyśleć trochę, jak potencjalny klient, który będzie próbował znaleźć naszą firmę. Jakie słowa wpisze? Jakie wyrażenie najbardziej oddaje charakter wykonywanych przez nas usług? Czy jesteśmy tylko drukarnią, czy też wykonujemy usługi druku reklamowego? Od tego, na jakie słowa kluczowe zlecimy pozycjonowanie firmy, zależy pozycja naszej strony w wynikach przeglądarki internetowej.
Z drugiej strony zawsze będzie, ktoś, kto zajmuje się tym biznesem i kto za nas wykona pozycjonowanie firmy. Osoba taka posiada niebanalną wiedzę na temat SEO, Google i mechanizmów rządzących pozycjonowaniem stron w internecie. Przy wykorzystaniu często bardzo unikalnej i wyszukanej taktyki, osoba taka jest w stanie w realnie krótkim czasie wypromować stronę naszej firmy. Pozycjoner pomoże w doborze słów kluczowych, zasugeruje również strategię na pozycjonowanie firmy. Jego pomoc jest naprawdę niezbędna, aby zaistnieć w Internecie.
To wszystko oczywiście kosztuje. I w tym przypadku cena za pozycjonowanie firmy ma ściśle przekłada się na jakość tej usługi. Firmy, które profesjonalnie się tym zajmują, posiadają potężne zaplecza i zwykle spore doświadczenie w branży. Gwarantuje to, że pieniądze przeznaczone na pozycjonowanie firmy nie będą wyrzucone w błoto. Odpiszemy je też od podatku, jako forma finansowania reklamy i promocji naszej działalności gospodarczej. Zresztą nie musimy prowadzić dochodowego biznesu, aby zależało, żeby nasza witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To będzie skuteczne pozycjonowanie firmy.
Reasumując, pozycjonowanie firmy w wynikach wyszukiwarki internetowej Google, to dla biznesu być albo nie być. Nie uciekniemy już od tego. Co więcej, mechanizmy, którymi posługują się booty indeksujące strony internetowe, cały czas ewoluują, są też modyfikowane. Nadążaniem za tym postępem zajmują się agencje odpowiedzialne właśnie za pozycjonowanie firmy. Jeżeli chcemy, aby nasza działalność zaczęła przynosić zysk w internecie, albo po prostu zamierzamy mieć internetową wizytówkę, w postaci dobrze wykonanego i funkcjonalnego serwisu www, zmuszeni jesteśmy zadbać o skuteczne pozycjonowanie firmy.