Można spotkać jeszcze firmy, które nie posiadają swojej strony www, chociażby w formie wizytówki. Najczęściej to niewielkie firmy lokalne, które swoją przygodę z biznesem rozpoczęły jeszcze wiele lat temu, kiedy strona internetowa nie była swojego rodzaju must have. Do tej pory tacy właściciele bagatelizowali Internet, jednak obecnie już nie ma możliwości pominięcia tego medium jako wartościowego źródła pozyskania klientów. Co zrobić, aby zaistnieć w internecie?
Co zrobić, aby zaistnieć w Internecie?
Pokaż się światu – strona internetowa
Tak jak wspomnieliśmy na wstępie, podstawą promocji w Internecie jest posiadanie strony internetowej, a następnie jej reklama w wyszukiwarkach, a właściwie to w wyszukiwarce – Google, gdyż w Polsce, podobnie jak i na świecie jest najchętniej wybieraną przez internautów. A jak doskonale wiadomo, niezależnie czy chodzi o życie realne czy wirtualne, należy podjąć działania promocyjne tam, gdzie znajdują się potencjalni klienci.
Zwiększ swoją widoczność
Pozycjonowanie będzie wiązać się z uzyskaniem lepszej widoczności w wynikach organicznych. Oznacza to systematyczne działania umacniające i powodujące, że w sytuacji, kiedy zapytania internautów są tożsame z ofertą firmy, właśnie jej strona internetowa pojawia się w liście wyszukiwania, jako rozwiązanie ich problemu. Wiadomo, im wyższa pozycja w tym rankingu, tym większe prawdopodobieństwo, że osoba kliknie na link prowadzący do firmy. Chyba każdy z nas, z własnego doświadczenia wie, że po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarkę nie przeszukuje kolejno tysięcy wyświetlonych wyników, a raczej zawęża je maksymalnie do dwóch pierwszych stron, które wskazuje wyszukiwarka. Dlatego też warto korzystać z usług pozycjonowania, aby Twoja strona była widoczna dla potencjalnego klienta.
Alternatywy dla pozycjonowania na lokalnym rynku
Inną formą promocji w wyszukiwarce jest emisja płatnych reklam tuż przy prezentacji naturalnych wyników wyszukiwania. Reklamy te wyświetlają się w miejscach najbardziej przyciągających wzrok internauty, a płatność najczęściej odbywa się za poszczególne kliknięcie. Z kosztami reklamy sponsorowanej jest podobnie jak i w przypadku pozycjonowania – łatwe i niekonkurencyjne frazy są tanie, trudniejsze i nastawione na większy zasięg – droższe.
Jeżeli właściciel małej lokalnej firmy ma dylemat na co postawić – pozycjonowanie czy płatna reklama? Należy wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie https://efectownia.pl daje trwalsze efekty, natomiast reklama płatna przynosi korzyści tylko do momentu wyczerpania budżetu reklamowego.