Czym są kampanie PPC i czy pozwalają one skutecznie wypromować markę w Internecie?

0
923

Prowadząc działalność w Internecie, pragniemy dotrzeć do jak najszerszego grona przyszłych klientów, którzy będą zainteresowani naszą ofertą oraz zdecydują się na zakup usług, lub produktów, które oferujemy. Dobrze prowadzona akcja promocyjna w sieci może znacząco przełożyć się na wyniki sprzedażowe oraz wzrost zainteresowania naszą marką, co umożliwi jej dalszy rozwój. Dlatego też, aby skutecznie i efektywnie rozwijać swoją firmę w Internecie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na obraną przez nas strategię marketingową. Doskonałym wyborem, jeśli chodzi o promocję w sieci, są popularne kampanie PPC, które cieszą się dużą popularnością. Kampanie te w szybki i łatwy sposób pozwalają zwiększyć grono klientów oraz znacząco zwiększają ruch na firmowej stronie internetowej. Czym są kampanie PPC, jak działają i jakie możliwości marketingowe dają? 

Co to są kampanie PCC?

Kampanie PCC to niezwykle funkcjonalne oraz przydatne narzędzie, które pozwala efektywnie promować markę w Internecie oraz skutecznie docierać do klienta docelowego. To kampanie banerów i linków, które automatycznie wyświetlają się na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania, w serwisach społecznościowych oraz na stronach partnerów. Jedną z najpopularniejszych rodzajów tego typu kampanii są Google Ads, jednakże bardzo podobne w swojej strukturze i funkcjonalności są kampanie zamieszczane na popularnych platformach social media, takich jak Facebook (FB Ads), Twitter (Twitter  Ads), czy LinkedIn (LinkedIn Ads).

Co ważne, tego typu kampanie są rozliczane na podstawie na ilości wejść na stronę internetową reklamowaną w formie banera, lub linku. To duża elastyczność i niezwykle korzystny finansowo model rozliczeń, gdyż płacimy tylko za kliknięcia i wejścia na naszą witrynę, a nie za samo wyświetlenie baneru na stronie internetowej Google, lub partnera. Tego typu reklamy są oferowane w wielu formatach oraz mogą zostać wyposażone w dodatkowe funkcjonalności, które umożliwiają dostosowanie przekazu reklamowego idealnie pod wymagania i potrzeby klienta docelowego. Jest to więc świetne narzędzie marketingowe, które pomaga rozwijać i promować działalność w Internecie.

Co to jest Google Ads?

Google Ads to kompleksowy system reklamowy oferowany przez Google. System ten cieszy się dużą popularnością, za względu na wysoką skuteczność oraz całą masę dodatkowych funkcjonalności, które pozwalają na personalizację przekazu reklamowego. System ten pozwala na szybkie dotarcie do klienta docelowego, przedstawienie mu oferty produktowej lub usługowej oraz prezentację najważniejszych informacji dotyczących firmy.

System ten pozwala na wyświetlanie banerów i reklam w wynikach wyszukiwania, a także w sieci reklamowej, czyli na stronach partnerskich. Oferta Google zawiera kampanie w formie tekstowej, graficznej oraz w formie wideo. Dzięki temu możliwe jest dobranie indywidualnej, idealnie dopasowanej do potrzeb firmy i klienta kampanii, która będzie w pełni spełniała swoje zadanie, przynosząc realne zyski oraz zwiększając zainteresowanie marką.

Jak działa Google Ads w sieci wyszukiwania?

Reklamy Google Ads wyświetlane są bezpośrednio w sieci wyszukiwania. Oznacza to, że internauta, który szukając określonej usługi lub produktu kieruje swoje kroki do wyszukiwarki Google, w pierwszych wynikach wyszukiwania odnajdzie reklamę naszej firmy. To niezwykle przydatne i skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwala szybko i skutecznie dotrzeć do klienta zainteresowanego ofertą firmy.

Reklamy Google Ads są wyświetlane na samej górze w wynikach wyszukiwania, więc przyciągają wzrok i niejako zapraszają do zapoznania się ze stroną internetową, ofertą oraz marką. Pozwalają więc promować markę, a także przyciągają potencjalnych klientów, którzy w danej chwili zgłosili zapotrzebowanie na konkretną usługę, czy produkt. Funkcjonalności Google pozwalają na określenie przez nas odbiorców reklamy, monitorowanie jej efektywności oraz jej modyfikację w razie konieczności.

Jak działa Google Ads w sieci partnerskiej?

Google Ads to nie tylko reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania. To rozbudowany, kompleksowy system, który pozwala na wyświetlanie reklam i banerów na ponad 2 milionach stron, które współpracują z Google. Wśród nich znajdują się m.in. portale informacyjne, czy plotkarskie. Dzięki tak bardzo rozbudowanej sieci partnerskiej Google, decydując się na wybór kampanii Google Ads, możemy dotrzeć do aż 90% internautów. Również w tym przypadku możemy dostosować nasz przekaz reklamowy i zdecydować, na jakich portalach oraz w jakich godzinach reklamy będą wyświetlanie. Funkcjonalność ta umożliwia prowadzenie spersonalizowanej, dobranej do potrzeb grupy docelowej kampanii, która będzie skutecznie pracować na korzyść naszej marki. Aby mieć pewność, że prowadzona kampania reklamowa przyniesie wymierne efekty, warto oddać sprawy w ręce profesjonalnej agencji reklamowej, która w efektywny sposób opracuje strategię marketingową i zwiększy rozpoznawalność naszej marki w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here