Targi to świetna okazja na przyciągnięcie nowych klientów, inwestorów, a nawet doświadczonych pracowników. Nowoczesne stoisko targowe wymaga jednak dobrego zaplanowania, sprawnej budowy oraz ciekawego pomysłu, który będzie je wyróżniał. O tym, jak zaplanować i finalnie stworzyć stoisko targowe opowiemy w poniższym artykule!
Stoiska wystawiennicze – dlaczego plan jest tak istotny?
Realizacja całego przedsięwzięcia, jakim jest stworzenie stoiska, nie należy do najłatwiejszych. Brak dobrego planu i przede wszystkim pomysłu spowoduje, że zainteresowanych będzie bardzo mało. Ten aspekt przełoży się na to, że stoisko się po prostu nie zwróci. Oczywiście w tym wszystkim nie chodzi o kwestię finansową. Firma, przeznaczając środki na stoiska wystawiennicze, daje się poznać ludziom z branży, jak i poza nią. Pokazuje, że działa sprawnie, prężnie i stara się rozwijać. Jest to bardzo ważne szczególnie z perspektywy inwestorów. Tworząc plan, musimy zatem:
- zdefiniować cele – czyli to, co chcemy osiągnąć. Przyciągnąć klientów, pokazać historię firmy czy może nowy produkt,
- określić budżet – wliczając w to wszystkie koszta, pracowników, cenę wynajmu powierzchni, wyposażenia, samego projektu i innych wydatków,
- zaprojektować stanowisko – w tym punkcie należy wykorzystać to, jaki określiliśmy cel,
- dopasować powierzchnię pod projekt – szczególnie ważne, jeżeli chcemy eksponować różne produkty, ponieważ brak miejsca = brak możliwości,
- wybrać wyposażenie – oświetlenia, krzesła, stoły, stanowiska prezentacyjne, gadżety reklamowe, telewizory wyświetlające reklamy, podświetlane logo,
- zadbać o logistykę – czyli o dowiezienie rzeczy potrzebnych do stworzenia stoiska i doprowadzenie do jego powstania,
- zainwestować w marketing – musimy dać znać ludziom, że będziemy w danym miejscu. Być może ktoś przyjdzie tylko po to, żeby zobaczyć, co oferuje nasza firma!
Nowoczesne stoisko targowe i jego cechy
Budowanie stoisk targowych, szczególnie tych nowoczesnych to bardzo dużo wysiłku dla osób, które robią to pierwszy raz lub nie korzystają z usług firmy specjalizującej się w tej dziedzinie. Powyżej przedstawiliśmy, czym powinien charakteryzować się plan stoiska. Jak powinno wyglądać nowoczesne stoisko, które znajdzie się na wydarzeniach? Już samo w sobie musi być interesujące.
Po pierwsze, skup się na przestronności – im więcej miejsca, tym swobodniej będą poruszać się po stoisku klienci. Po drugie, włóż dużo wysiłku w jakość wystawy (np. wyeksponuj produkty). Potencjalni klienci mogą zwrócić uwagę nawet na najmniejsze detale. Dlatego warto zainwestować w solidne i dobrze prezentujące się materiały. Po trzecie, nie zostawaj w tyle pod względem technologii, postaw na interaktywne ekrany dotykowe, wirtualną rzeczywistość (specjalne gogle, podłączone do komputera mogą pozwolić na oprowadzenie klientów po siedzibie firmy bezpośrednio ze stoiska targowego) czy inteligentne systemy oświetleniowe.