Wideoprezentacja to w obecnych czasach nieodłączny element wystąpień publicznych. Dobrze przygotowana pozwoli sprawnie przeprowadzić konferencje, szkolenie, event czy zwykłe wydarzenie firmowe. Tylko osoby z wieloletnim doświadczeniem mogą sobie pozwolić na jej pominięcie. Większość z nas potrzebuje dobrej prezentacji z materiałem podzielonym na część teoretyczną i praktyczną, aby od początku do końca przekazywać odbiorcom tylko najważniejsze informacje.
Dlaczego wideoprezentacja jest ważna?
Bardzo ważnym elementem każdego wystąpienia są wideoprezentacje. Dobre przygotowanie do wystąpienia pozwoli zaangażować odbiorcę i przekazać mu wszystkie najistotniejsze informacje, ale również jest to nieocenione wsparcie dla osoby występującej na scenie. Nie zawsze jesteśmy w stanie wszystko zapamiętać, dlatego też mając na ekranie komputera slajdy, w każdej chwili możemy przypomnieć sobie, o czym mamy mówić, gdyby coś wyleciało nam z głowy np. pod wpływem stresu.
Wideoprezentacja powinna zawierać różnego rodzaju slajdy, na których będą umieszczone zdjęcia i grafiki, ale również treść czy nawet filmy. Prezentacja biznesowa musi być tylko dodatkiem i naszym wsparciem, ponieważ to mówca jest głównym aktorem całego wystąpienia. Dobra prezentacja jest skutecznym wsparciem w budowaniu relacji z publicznością, zainteresowaniem ich i przekazaniem swojej wiedzy.
Najlepsze sposoby na wideoprezentacje
Bardzo dobrze jest przygotować wideoprezentacje z krótkimi i chwytliwymi zdaniami, zamiast jednej ściany tekstu. Nikt z uczestników podczas oficjalnych spotkań nie lubi dużo czytać czy notować. Dlatego też wnioski i wszystkie hasła powinny być dość krótkie i łatwe do zapamiętania.
Grafiki, zdjęcia czy wykresy, a nawet filmiki powinna zawierać dobra wideoprezentacja. To właśnie tego rodzaju content najbardziej angażuje zmysły człowieka i wzbudza jego zainteresowanie. Nie trzeba tutaj tworzyć slajdów, które są wyłącznie informacyjne, ponieważ mogą być również humorystyczne. Zróżnicowana forma przekazu z pewnością będzie doceniana przez odbiorców.
Osoba przygotowująca wideoprezentacje powinna stworzyć sobie czytelny spis treści, aby dokładnie wiedzieć, jak rozpocząć i przechodzić z jednego punktu do kolejnego. Uporządkowanie swoich myśli nie pozwoli na pogubienie się w dużej ilości informacji, które trzeba przekazać publiczności.
Na koniec warto w domu przećwiczyć całą prezentację biznesową i zobaczyć w ten sposób, ile czasu zajmie. Pozwoli to skrócić wszystkie informacje, które chcemy przekazać lub dodać jeszcze więcej. Z publicznością warto również rozmawiać i prowadzić dialog.