Agencja interaktywna to agencja reklamowa, która zajmuje się przygotowywaniem i wprowadzaniem strategii dotyczącej kreowania wizerunku danej firmy w sieci, dzięki przygotowaniu przez klienta odpowiednich założeń i celów, dzięki którym agencja może stworzyć odpowiedni plan działania i go realizować. Najpopularniejsze usługi jakie należą do oferty agencji interaktywnych to między innymi projektowanie stron internetowych, systemów handlu elektronicznego, e-marketing i konsultacje internetowe, kompleksowa obsługa klienta w zakresie kampanii reklamowych, pozycjonowanie stron internetowych, prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych oraz działania SEM i SEO. Agencja interaktywna Warszawa jest dla wielu firm niezbędną pomocą w realizacji wszystkich celów biznesowych.
Agencje interaktywne zajmują się strategiami marketingowymi, mającymi na celu polepszenie wizerunku i widoczności danego przedsiębiorstwa w internecie. Publikują oni w imieniu firmy wcześniej określone, wysokiej jakości treści, które docierają różnymi kanałami do klienta, między innymi poprzez serwisy i portale społecznościowe oraz strony internetowe, a także reklamy tekstowe w wyszukiwarkach jak również za pomocą email marketingu. Agencja interaktywna tworzy strony www jak również prowadzi skuteczny proces promocji tych stron, a także dodatkowo działa w innych procesach dotyczących marketingu internetowego. Działania te mają na celu realizację założeń jakie postawili przed nimi klienci, czyli mają one na celu podtrzymywanie i tworzenie skutecznej komunikacji na linii konsument przedsiębiorstwo.
Początki agencji interaktywnych miały miejsce już po utworzeniu się agencji reklamowych i to na ich podstawie agencje interaktywne w ogóle się pojawiły. Co więcej agencje interaktywne pomagają przedsiębiorstwom, które powierzyły im swoje cele i założenia w osiąganiu celów biznesowych. Generują większe niż dotychczas przychody, dzięki temu, że ich działania są doskonale dostosowane do potrzeb rynku i skutecznie docierają do jak najszerszego grona klientów, informując ich o danej firmie. Agencje posiadają w swoich zespołach odpowiednich ludzi. Pracują tam kreatywni specjaliści posiadający profesjonalne instrumenty do przeprowadzania działań promocyjnych i optymalizacyjnych oraz przede wszystkim znających się na tematach marketingu oraz na tematach informatycznych. Wszystko to składa się na kompleksową obsługę klientów i ich późniejsze zadowolenie. Zajmują się między innymi sklepami internetowymi, stronami, serwisami, a także zajmują się kompleksowym doradztwem i analizą jeśli chodzi o poprawnością działania stron i tego typu zagadnienia, które wpływają na przejrzystość i unikatowość strony internetowej.
Wiadome jest jak bardzo strony internetowe wpływają na pozytywne postrzeganie i odbiór firmy przez potencjalnych klientów i innych użytkowników. Agencje interaktywne zapewniają swoim klientom pomoc w wielu różnych dziedzinach jeśli chodzi o marketing internetowy. Kompleksowo analizują stronę internetową planując dla niej odpowiedni plan optymalizacyjny, który ma na celu na przykład poprawę jakości treści jakie się na niej znajdują z użyciem odpowiednich słów i fraz kluczowych, oraz optymalizację grafik i ich dostosowanie do strony. Agencje takie zajmują się również prowadzaniem kampanii reklamowych w Google Adwords. Osoby zajmujące się marketingiem internetowym mogą również tworzyć specjalny system handlu internetowego, portal internetowy skierowany do użytkowników lub specjalną aplikację internetową. W agencji takiej pracują osoby, które znają się na rzeczy i doskonale potrafią zbadać potrzeby biznesowe swoich klientów i wykorzystać szansę jakie posiadają. Programiści zajmą się tworzeniem funkcjonalnych stron internetowych lub sklepów internetowych, które będą profesjonalne i pozytywnie oddziaływać na emocje użytkowników, zachęcając ich do zakupów i częstszego odwiedzania. Agencje tego typu to przede wszystkim działania oparte na planowaniu długoterminowym, które dotyczy wielu aspektów tworzenia projektów. Dlatego więc to, co tworzą agencje ma nie tylko być spełnieniem wymagań przedsiębiorstw i być odpowiednie dla użytkowników, ale dotyczy to także marketingu w wyszukiwarkach, który odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony może przynieść o wiele więcej pozytywnych rezultatów, jednak te rezultaty zabierają zwykle więcej czasu i są widoczne po kilku tygodniach czy nawet miesiącach. Ważne jest, by właśnie dana strona internetowa firmy była jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwarki, a poprzez to miała szansę na jak największą liczbę odwiedzin przez użytkowników, i dokonanie przez nich pożądanych przez firmę form konwersji na przykład może to być subskrypcja newslettera czy dokonanie zakupu. Agencja interaktywna musi ustalić plan działania razem ze swoim klientem, musi dzięki przeprowadzonym rozmowom wstępnym zobaczyć czego dany klient oczekuje i jakie ma cele. Tylko takie działania pozwolą na stworzenie kompleksowego planu, który przyniesie oczekiwane rezultaty.