Znak firmy, czyli logo powinien być rozpoznawalny i pozostawać w pamięci użytkowników na długi czas. Przedsiębiorstwo musi zastanowić się co chce, aby dane logo wyrażało, jak wyglądało i jakie miało motywy kolorystyczne. Wszystko to, choć z pozoru wydawać się może nieistotne jest tak naprawdę kluczowe w stworzeniu odpowiedniego znaku, dzięki któremu firma będzie znana i z czym się będzie kojarzyła. Na rynku jest wiele firm, których logo jest bardzo charakterystyczne i nawet usunięcie z nich nazwy czy niektórych istotnych elementów sprawi, że konsumenci nadal je rozpoznają. I to się nazywa właśnie budowanie świadomości marki. Wiele firm wiedząc jak wielką wagę posiada ich logo nie chcą nawet próbować tego znaku zmieniać czy unowocześniać, bojąc się, że stracą przez to klientów.
Logo firmy to jedno z najbardziej istotnych elementów identyfikacji firmy przez konsumentów. Logo musi być dobrze zaprojektowane, musi przyciągać wzrok i być atrakcyjne, dzięki temu przyciąganie uwagę klientów i możliwe, że zatrzyma ich na dłużej. Jeśli nie, to na pewno zapamiętają oni dane logo w swojej pamięci i w odpowiednim momencie, na przykład podczas procesu zakupowego powrócą do niego i możliwe ze dokonają zakupu produktu właśnie tej marki. Jest to naturalne zachowanie, gdyż często kupujemy to, co nam się pozytywnie kojarzy, produkt firmy, co do której mamy pozytywne odczucia, wiec jeśli znak firmy jest atrakcyjny i nam się podoba, wtedy możemy ja również za taką uważać i zakupić produkt lub usługę tego przedsiębiorstwa. Projektując logo trzeba brać pod uwagę wiele różnych elementów, które znacząco wpływają na sukces i pozytywne postrzeganie danej firmy. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest odzwierciedlenie tego, co firma oferuje, musi wyrażać ją w stu procentach, ponieważ dzięki temu klienci będą mogli zrozumieć jej charakter. Dodatkowo logo musi przyciągać wzrok. Nie może być tak, że logo przypomina logo innej firmy, lub jest nijakie. Zdecydowanie nie pomoże to firmie w wybiciu się, wręcz przeciwnie – firma zostaje zakwalifikowana do firm nieciekawych i klient szybko o niej zapomni, a nie o to w tym wszystkim chodzi. Tworzenie logo jest czasami procesem czasochłonnym, gdyż nie jest tak łatwo stworzyć logo które będzie wyjątkowe tak od razu. Czasami potrzeba trochę czasu, by pomysł pojawił się w głowach twórców i zostały przelane do programu graficznego. Jednak czasem warto na takie logo poczekać trochę dłużej, by mieć pewność, że logo będzie jedyne w swoim rodzaju i przyciągnie wzrok wszystkich konsumentów. W internecie znaleźć można wiele poradników dotyczących tworzenia logo, jak również wiele programów, które w tym pomagają, jednak nie zawsze sam program wystarczy. Czasami jeśli nie ma innego wyjścia można zwrócić się o pomoc do profesjonalistów, którzy spróbują stworzyć to logo za nas, dzięki temu będziemy mieć pewność, że dzięki swojemu doświadczeniu firma zaprojektuje logo, które wzbudzi zainteresowanie odbiorców, a co za tym idzie zwiększy grono potencjalnych konsumentów i stale będzie go powiększać. Dobrze jest podczas projektowania kierować się jednym motywem kolorystycznym, gdyż zbyt wielka ilość kolorów może dezorientować konsumenta i negatywnie wpływać na jego odczucia. Dzięki skupieniu się na jednym kolorze, który będzie przewodził danemu logo, pomoże to w szybszym i łatwiejszym procesie rozpoznawania marki i szybszej jej identyfikacji. Czcionki jakie zostają użyte do znaku firmy to zwykle dość oryginalne czcionki, które doskonale łączą się i oddają charakter danej firmy. Dobrze jest korzystać z własnych projektów czcionki, by utrudnić podrobienie jej przez konkurencję. Projektowanie znaku przedsiębiorstwa może być ułatwione poprzez użycie różnego rodzaju programów. Nie wymagają one wielkiej wiedzy z zakresu techniki, ponieważ przy tworzeniu z użyciem programu może wykazać się każdy, kto tylko posiada jakiś pomysł i chęci. Programy mają wiele różnych opcji, dużą bazę układów, czcionek i ikon, które ułatwiają proces tworzenia logo, by było jak najbardziej charakterystyczne dla danego przedsiębiorstwa. Zazwyczaj takie programy pomagają krok po kroku w kreowaniu swojego znaku rozpoznawczego. Wystarczy wybrać dany typ działalności, a program pomoże i sam zaproponuje wersje i elementy, które mogą się przydać. Programy takie mogą być dla wielu przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają bardzo fajną i tanią opcją. Ponieważ zatrudnianie specjalistów od tworzenia logo jest zazwyczaj dość kosztowne, a dla firm które są na początku swojej drogi mogą to być zbyt duże koszty. To, że takie programy są tańsze, wcale nie oznacza, że są gorsze. Oczywiście z pomocą profesjonalistów mielibyśmy większą pewność, że logo będzie bardziej atrakcyjne, ale nie jest powiedziane, że sami nie możemy stworzyć czegoś równie dobrego lub nawet lepszego z użyciem komercyjnych programów graficznych do tego przeznaczonych. Takie rozwiązanie jest często jeszcze lepsze, angażuje dużą część firmy i sprawia, że logo będzie jeszcze bardziej charakterystyczne i oddające wizerunek i charakter firmy.