Outscourcing to określenie pochodzące z języka angielskiego odnoszące się do branży przedsiębiorstwa i działu IT. Jest skrótem trzech słów, którymi są: outside, resource oraz using.
Czym jest outsourcing IT? Jaki jest jego zakres i jakie płyną z niego korzyści?
Czym jest outsourcing IT – definicja i wyjaśnienie
Outsourcing IT to najprościej ujmując wydzielenie ze struktury organizacyjnej niektórych funkcji i przekazanie ich innym samodzielnym jednostkom. To nowoczesna metoda zarządzania biznesem, polegająca na oddaniu jednostkom zewnętrznym, działań nie mających bezpośredniego wpływu i niezwiązanych bezpośrednia z dana działalnością. Proces ten można podzielić na kilka rodzajów, które obejmują usługi takie jak:
– prawnicze,
– informatyczne,
– księgowe,
– transportowe,
– call center, itp.
Czym zajmuje się outsourcing IT?
Zakres outsourcingu IT obejmuje przekazanie działań informatycznych zewnętrznej firmie specjalizującej się w tym temacie. Obowiązkami firmy przejmującej zlecenia są m.in.:
– tworzenie i zarządzanie bazami danych,
– utrzymywanie i kreowanie sieci wewnętrznej,
– serwis sprzętowy,
– zarządzanie oprogramowaniami,
– utrzymanie infrastruktury serwerowej,
– tworzenie i budowanie strony internetowej firmy
– wiele innych.
Przekazanie obowiązków informatycznych innej, zewnętrznej firmie niesie za sobą wiele korzyści i posiada ogrom zalet.
Korzyści outsourcingu IT
Do najważniejszych zalet należy zaliczyć fachowość i profesjonalizm podczas wykonywanych działań. Jednocześnie wszelkie projekty i realizacje przekazywane są jednej firmie, która całościowo wykonuje wszystkie polecenia. Dzięki tego rodzaju rozwiązaniu możliwe jest obniżenie kosztów w firmie, które przekazywane są jednej jednostce a nie poszczególnym pracownikom. Kolejną korzyścią płynącą z outsourcingu jest bezpieczeństwo i poufność, jak również możliwość gromadzenia wszystkich informacji i baz danych na jednym serwerze. Zabieg ten zwiększa również bezpieczeństwo poufności danych i ważnych dokumentów przedsiębiorstwa.