Handel oraz świadczenie usług wymaga w dzisiejszych czasach rozbudowanego marketingu, który pozwoli docierać do stałych i nowych klientów z nowymi propozycjami. Reklama internetowa różni się zdecydowanie od tej tradycyjnej, medialnej dominującej jeszcze kilkanaście lat temu. Pozycjonowanie katowice jest narzędziem niezbędnym do sukcesywnego budowania wizerunku marki w sieci. Według ostrożnych szacunków, w Polsce z Internetu korzysta regularnie ponad 20 milionów użytkowników. Jest to ogromna grupa docelowa dla swoich produktów.
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najważniejszych narzędzi do podnoszenia pozycji strony w wyszukiwarkach. To jest głównym celem tego procesu, ponieważ przekłada się to na większą liczbę wejść na daną witrynę. Proces pozycjonowania opiera się przede wszystkim na stosowaniu się do wytycznych zamieszczanych przez same wyszukiwarki. Jest ono przeważnie ściśle powiązane z działaniami SEO. Z reguły pozycjonowaniem zajmuje się specjalista, który znajduje zatrudnienie w agencji interaktywnej lub działa jako freelancer.
Chcąc samodzielnie pozycjonować swoje strony internetowe, trzeba poznać zasady kształtowania się wyników wyszukiwania. Należy mięć na uwadze to, że kolejność nie jest ustalana przypadkowo. Na najwyższych pozycjach znajdziemy te strony, które zostały zakwalifikowane do grona najbardziej pożytecznych z punktu widzenia internauty. Kolejność jest ustalana na podstawie działania algorytmów przygotowanych przez wyszukiwarki. Rzeczą oczywistą jest to, że schemat działania tego rodzaju algorytmu jest owiany tajemnicą. Nie jest on podawany do wiadomości publicznej. Wiadomo jednak, jakie czynniki mają wpływ na pozycje strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Zdaniem doświadczonych pozycjonerów, można się ich doliczyć około 200. Każdy czynniki może mieć znaczenie, ale zawsze należy pamiętać o tym, że kilka z nich ma większe znaczenie i na nich należy się skupić w pierwszej kolejności. Można wyszczególnić dwie podstawowe grupy czynników. Pierwszy czynniki szczególne znaczenie przykłada do jakości treści zamieszczanych na stronie i sposobem jej funkcjonowania. Druga grupa czynników bierze pod uwagę aspekty związane z poziomem zainteresowania stroną przez Internatów.
Pozycjonując stronę internetową powinniśmy wziąć pod uwagę takie elementy, jak ilość treści zamieszczanej na stronach, częstotliwość występowania słów kluczowych w tekście oraz na samej stronie. Bardzo ważne jest również to, aby treści dodawać systematycznie, w określonych przedziałach czasowych. Obowiązkowo treści te muszą być unikalne. Algorytmy bardzo szybko wykryją skopiowane przez nas teksty, dlatego powinniśmy już na początku porzucić pomysły skorzystania z takich rozwiązań. Nie bez znaczenia jest również szybkość ładowania się strony po wpisaniu jej adresu oraz umiejętne zoptymalizowanie kodu html.
Popularność strony internetowej budowana jest na bazie linkach, które do niej prowadzą. Im więcej innych stron internetowych zamieszcza odsyłacze do naszej strony, tym bardziej staje się ona wartościowa w oczach algorytmów. Ważne jest to, aby linki te pochodziły z wartościowych stron mających do zaoferowania odwiedzającym merytoryczną treść. Strona dla budowania swojej pozycji potrzebuje też zaznaczenia swojej obecności w social media. Portale społecznościowe stały się doskonałym miejscem do pozyskiwania wartościowych linków oraz do zachęcania internatów do odwiedzania stron poznanych właśnie na Facebooku oraz w innych sieciach społecznościowych.
Wokół pozycjonowania stron internetowych oraz samych działań SEO powstało w ostatnich latach wiele mitów oraz przekłamań, które mogą zniechęcać do zainwestowania w nie swoich środków. Na pewno za mit należy uznać twierdzenie mówiące, że raz zdobyta pozycja jest przypisana do strony już na zawsze. Zmiany w wynikach wyszukiwania mają miejsce cały czas. Zmiany są dynamiczne, ponieważ Google dość często aktualizuje swoje algorytmy odpowiedzialne za ustalanie rankingów. Swojego wysokiego miejsca trzeba zawsze pilnować, ponieważ liczba konkurentów jest na tyle duża, że bardzo łatwo jest stracić pozycję, na którą długo się pracowało i wydało się na nią ogromne środki. Nie ma złotego środka oraz zasad pozwalających na osiągnięcie wysokiej pozycji. Wszystkie skuteczne działania są na bieżąco opracowywane na podstawie skrzętnie przeprowadzanych testów. One dają realne podpowiedzi, jakie działania należy stosować w pierwszej kolejności, aby otrzymać zadowalające rezultaty. Zatrudniając pozycjonera stron internetowych nie można mieć nigdy gwarancji tego, że sprosta celom, które zostały mu narzucone. Firmy oferujące 100 procentową skuteczność nie są w stanie zagwarantować takich wyników. Jest to z ich strony chwyt reklamowy, na który lepiej się nie nabierać, ponieważ kończy się to przeważnie sporym rozczarowaniem. Wiarygodni pozycjonerzy stron nie „karmią” swoich potencjalnych klientów takimi sloganami. Już na pierwszym spotkaniu informują klientów, że działania nie zawsze przynoszą pełen sukces, przynajmniej w krótkie perspektywie czasu.