Sklepy internetowe to w dzisiejszych czasach jedne z najważniejszych kanałów sprzedaży. Wspomagają, a czasem wręcz zastępują sklepy stacjonarne, co wiąże się z coraz większym zainteresowaniem klientów i właścicieli różnorodnymi funkcjami, oferowanymi przez platformy sprzedażowe. Na co zatem zwracać uwagę, tworząc sklep internetowy?
Dlaczego warto mieć sklep internetowy?
Zanim zaczniemy mówić o ciekawych funkcjonalnościach, które oferują sklepy internetowe, warto zastanowić się, dlaczego są tak atrakcyjne. Przede wszystkim z punktu widzenia klientów pozwalają im na dokonywanie zakupów tak, jak lubią – w dowolnym miejscu i czasie, bez konieczności przychodzenia do salonu, czekania w kolejce czy spotykania się z ludźmi. Jednocześnie witryny internetowe pomagają im obejrzeć i poznać produkt dzięki atrakcyjnym zdjęciom, opisom, czytelnie wypunktowanym parametrom technicznym, a nawet krótkim filmikom.
Również właściciele mogą docenić sklepy internetowe Wrocław, ponieważ oferują im wiele atrakcyjnych systemów integracyjnych, wtyczek czy funkcjonalności. Są one niezbędne do łatwego zarządzania sklepem internetowym, a także stałego monitorowania go i łączenia z innymi ważnymi systemami, takimi jak systemy magazynowe. W efekcie sprzedaż może odbywać się bardzo szybko i łatwo.
Oczywiście, sklep internetowy to także reklama firmy, produktów i całej branży, która może przyciągnąć jeszcze więcej klientów. Pomaga nawiązać relacje z klientami i budować pozycję eksperta, co dla wielu właścicieli stanowi podstawę sukcesu.
Zastanówmy się teraz, jakie najważniejsze cechy powinien posiadać dobry sklep internetowy.
Czytelny, przejrzysty układ sklepu
Aby sklep internetowy cieszył i zachęcał do zakupu klientów, musi być przede wszystkim czytelny. Powinien posiadać odpowiednie kategorie i podkategorie produktów, możliwość ich różnorodnego sortowania i filtrowania. Niemniej ważna jest sama estetyka i układ strony, który muszą pozwalać na łatwą nawigację.
Atrakcyjny katalog
Bardzo ważnym elementem sklepu jest katalog produktów. To właśnie on powinien prezentować się najbardziej atrakcyjnie i zachęcać klientów do zakupu. Jego ważną cechą będzie przy tym brak limitu w ilości prezentowanych produktów, co pozwala na szybkie i łatwe poszerzenie oferty.
Katalog powinien posiadać możliwość prezentacji zdjęć i opisów produktów. Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie poszczególnych stron produktowych, które zawierają najważniejsze dane towarów, w tym ich specyfikację techniczną czy krótki opis zastosowania.
Zamówienia i płatności
Sklepy internetowe bazują na formularzach zamówień oraz koszykach, do których wirtualnie wkładamy produkty. Korzystając ze sklepu internetowego, po prostu nie wyobrażamy sobie innej opcji, dlatego koniecznie musi być w nie wyposażony.
Niemniej ważna jest integracja z różnymi systemami płatności, które pomogą klientom w wybraniu najdogodniejszej opcji, takiej jak m.in. płatność przy odbiorze, płatność przelewem lub kartą kredytową, a nawet PayPalem.
Optymalizacja pod kątem człowieka i wyszukiwarki
Sklep internetowy musi być łatwy w obsłudze, dlatego powinien posiadać intuicyjny panel administracyjny. Jego przejrzysty układ oraz możliwość sterowania sklepem za pomocą jednego kliknięcia są niezwykle przydatne dla szybszego i skuteczniejszego prowadzenia biznesu.
Jednocześnie sklep internetowy powinien bazować na tak przygotowanym kodzie HTML, aby był dobrze zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki Google. Dobra optymalizacja oraz łatwość prowadzenia kampanii reklamowych pozwalają na uzyskiwanie lepszych wyników wyszukiwania, a tym samym – zwiększają liczbę klientów.