Reklama w sieci

Powstanie Internetu zrewolucjonizowało ludzkie życie na wielu płaszczyznach. Obecnie za pomocą komputera, tabletu czy telefonu można nie tylko szybko i bezproblemowo skontaktować się z osobami znajdującymi się w dowolnym zakątku świata, ale też wykonywać codzienną pracę nie znajdując się fizycznie w biurze. W Internecie bardzo dynamicznie rozwija się również marketing. Nic dziwnego, skoro korzysta z niego miliony użytkowników, a dla wielu z nich jest jedynym źródłem pozyskiwania informacji. Dzięki popularnym narzędziom internetowym, do których dostęp mają wszyscy użytkownicy można zarówno skutecznie rozreklamować swoją działalność, jak i pozyskać wielu nowych klientów – tak doraźnie, jak i na dłużą metę. Nic więc dziwnego, że większość przedsiębiorstw, które chcą się liczyć na rynku prowadzi różnego rodzaju kampanie marketingowe w sieci. Oczywiście nie wszyscy osiągają zamierzone skutki, dlatego prowadzenie wszelkich internetowych działań marketingowych warto jest powierzyć profesjonalistom. Na rynku jak przysłowiowe „grzyby po deszczu” wyrastają coraz to nowe agencje marketingowe specjalizujące się w e-marketingu. Wybór właściwej, cieszącej się dobrą opinia i doskonale dopasowanej do naszych potrzeb i celów, które pragniemy osiągnąć to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu. Na jakich działaniach opierają się zwykle kampanie internetowe? Jest kilka skutecznych narzędzi.

Po pierwsze – content marketing, czyli po polsku marketing treści. Strona internetowa firmy, która ma być wypromowana powinna być atrakcyjna dla odbiorcy, zachęcić go do pozostania na dłużej oraz częstego wracania. Aby to osiągnąć należy na początku określić, kto jest naszą grupą docelową – mogą to być dotychczasowi klienci, ale też osoby do tej pory niezainteresowane naszymi usługami lub produktami, o których zainteresowanie chcemy powalczyć. Treści, które będą publikowane na naszej witrynie i na przykład w towarzyszących jej mediach społecznościowych muszą zawierać merytoryczną, wartościową treść, która będzie dla nich interesująca. Sam przekaz reklamowy to za mało, zresztą otaczają nas one na każdym kroku. Jeśli chcemy zbudować trwałą relacje z klientem musimy dać mu coś od siebie. Treści, o których mowa mogą być różnorakie. Możemy publikować różnego rodzaju artykuły, poradniki czy tutoriale w formie pisanej, ale też wszelkie fotorelacje czy materiały filmowe. Ważne, aby odbiorca uznał je za wartościowe.

Jeśli nasze treści będą atrakcyjne, możemy tym samym zainicjować sytuację, w której nasi klienci będą sami przekazywać dalej informacje o naszej firmie, jej produktach czy usługach. Jest to tak zwany marketing wirusowy i jest on bardzo skuteczny, ponieważ ludzie są bardziej przychylni tym firmom, które zostały im polecone przez kogoś znajomego i zaufanego, a nie „znanej twarzy z telewizji”. Dzięki wartościowym treściom możemy więc zyskać podwójnie.

Kolejne popularne narzędzie to Google Ads, system reklamowy tej bez wątpienia najpopularniejszej firmy z branży IT. Google Ads (do niedawna Google AdWords) polega na wyświetlaniu potencjalnym klientom linków sponsorowanych do produktów czy usług, które mogą ich zainteresować. Link sponsorowany tworzy się dwojako – albo na podstawie słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę, albo na konkretnych stronach internetowych, które odwiedzi potencjalny klient. Jest to metoda skuteczna przede wszystkim w przypadku osób, które już wcześniej zastanawiały się nad zakupem, ale miały wątpliwości. Częste oglądanie reklamy danego produktu może przekonać ich do podjęcia decyzji na korzyść firmy.

Ponieważ Facebook jest bez cienia wątpliwości najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie, warto również zainwestować w tamtejszy system reklamowy – Facebook Ads. Zarówno tworzenie konkretnych grup docelowych, do których chcemy dotrzeć oraz sponsorowanych treści jest tu niezwykle proste. Dodatkowo algorytmy facebooka same zmieniają różne parametry na podstawie zainteresowania użytkowników.

Powyższe narzędzia są niezwykle skuteczne, ale do osiągnięcia sukcesu brakuje ostatniego, szalenie istotnego elementu. Jest nim optymalizacja i pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony internetowe pod wyszukiwarki internetowe, czyli popularne SEO. Określenie to słyszał chyba każdy, ale czy każdy wie co ono tak naprawdę oznacza? Dzięki pozycjonowaniu nasza witryna zyskuje lepsze, wyższe miejsce w wynikach google czy innej wyszukiwarki. Mamy dzięki temu możliwość trafić do większej ilości potencjalnych klientów, ponieważ większość osób przegląda wyłącznie wyniki z pierwszej, maksymalnie dwóch pierwszych stron. Im wyżej znajduje się dana strona, tym większe ma się tez do niej zaufanie. Na czym opiera się SEO? Po pierwsze w kodzie witryny należy dokonać pewnych zmian, które wpłyną na wyszukiwanie, ale nie zmienią witryny od strony wizualnej ani merytorycznej. Po drugie należy dostosować treści publikowane na stronie pod konkretne słowa kluczowe najczęściej wpisywane w wyszukiwarki. Tworzeniem odpowiednich treści zajmują się profesjonalni, doświadczeni copywriterzy.

Wszystkie powyższe elementy (oraz inne, o których nie wspomniano) mogą być stosowane indywidualnie, ale dla osiągnięcia najlepszych rezultatów warto wybrać kilka najlepiej dostosowanych do formy naszej działalności i grupy docelowej i dzięki nim budować solidną markę w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here